Afdelinger vesterport.dk

Kontoret har åbent

 

Mandag 9:00 til 17:00

Tirsdag - Torsdag 9:00 til 15:00

Fredag 9:00 til 12:00

Der er altid tid til en snak

Abildgårdsvej 35 - 9900  Frederikshavn

Du kan naturligvis også ringe til os på tlf. 9842 6111 eller mail info@vesterport.dk

 

 

Din vicevært

Du skal kontakte din egen vicevært, hvis du har behov for, at der skal afhjælpes driftsproblemer i din bolig. 

Viceværten sørger herefter for at problemet bliver løst og rekvirerer eventuelt nødvendige håndværkere

Viceværten har ansvaret for de udvendige arealer, installationer og beboerservice i dit område.
Viceværten står for kontakten i området og tager sig af fremvisning af boliger og lejemålets forbrug af B-ordning.

Kontakt viceværten - helst på hverdage mellem kl. 7.00 og 8.45. 

Find kontaktoplysningerne i menuen til venstre eller scroll ned.

Engparken

Information

Engparken ligger i Frederikshavns vestlige bydel, tæt på både supermarked, idrætsfaciliteter, skole og børnehave. Det er et børnevenligt område, som byder på mange aktiviteter for både børn og voksne. Der er blandt andet en beboerklub med egne lokaler, mini-legepladser flere steder og en stor legeplads med masser af plads og mulighed for aktivitet og boldspil.

Boligerne er bygget i begyndelsen af 1980'erne i et og to plan som rækkehuse eller fritliggende huse. Engparkens 165 boliger har i 2016 afsluttet en omfattende renovering, med udskiftning af klimaskærm, tage og vinduer. Desuden har alle 165 lejligheder fået nye badeværelser. I forbindelse med renoveringen har boligerne fået energimærke B, hvilket har reduceret varmeudgifterne med mere end 30%. Alle 165 boliger har enten have og/eller altan, og der er gode parkeringsmuligheder og mulighed for at leje garage.


Multihuset der blev renoveret i 2011 har blandt andet en festsal med plads til 80 personer.


Søparken består af 60 plejeboliger fordelt på 6 huse, som visiteres af Frederikshavn Kommune til ældre og handicappede.

Hvert hus har 10 lejligheder med fælleskøkken og opholdsrum i centrum, der fungerer som samlingspunkt i et leve-bo miljø. Her er samværet i højsædet og husene er indrettet, så beboerne kan deltage i og være fælles om madlavningen.

Søparken ligger i nogle pragtfulde omgivelser med store, grønne plæner, hvor bakker og beplantning giver inspiration og udfordring. Der er lavet en labyrint af grønne buske, og nederst i Søparken kan man nyde svanerne i søen eller gå over den lille romatiske bro til øen i søen.

 

Afdelingsbetyrelsen

Afdelingsbestyrelsesformand
Charlotte Nielsen
Engparken 65 st.h.
Afdelingsbest næstformand
Karl Stricker
Engparken 179
Afdelingsbestyrelsesmedlem
Bjarne Nielsen
Afdelingsbestyrelsesmedlem
Eva Sørensen
Engparken 175
Afdelingsbestyrelsesmedlem
Arly Gunnar Nielsen
Engparken 23 1.v.

Afdelingsbestyrelsesmøder

  • 28,00 KB
    2019
  • 12,00 KB
    2020
  • 12,00 KB
    2021
  • 28,00 KB
    2022
  • 88,00 KB
    tidligere år
  • 11,06 KB
    230118 - Indkaldelse 18. januar 2023.pdf
  • 14,44 KB
    230118 - Referat 18. januar 2023.pdf
  • 11,21 KB
    230309 - Indkaldelse 9. marts 2023.pdf
  • 14,48 KB
    230309 - Referat 9. marts 2023.pdf
  • 12,17 KB
    230417 - Indkaldelse 17. april 2023.pdf
  • 14,74 KB
    230417 - Referat 17. april 2023.pdf
  • 10,67 KB
    230614 - Indkaldelse 14. juni 2023.pdf
  • 14,22 KB
    230614 - Referat 14. juni 2023.pdf
  • 10,94 KB
    230816 - Indkaldelse 16. august 2023.pdf
  • 11,66 KB
    231009 - Indkaldelse 9. oktober 2023.pdf
  • 13,87 KB
    231106 - Indkaldelse 6. november 2023.pdf
  • 71,57 KB
    231106 - Referat 6. november 2023.pdf
  • 14,41 KB
    240129 - Indkaldelse 29. januar 2024.pdf
  • 101,62 KB
    240129 - Referat 29. januar 2024.pdf
  • 183,89 KB
    240226 - Indkaldelse 26. februar 2024.pdf
  • 13,43 KB
    240226 - Referat 26. februar 2024.pdf
  • 8,46 KB
    240325 - Indkaldelse 25. marts 2024.pdf

Afdelingsmøde

Beboerdemokratiet

Beboerdemokratiet er i dag en fast bestanddel af livet i en almen boligafdeling. Beboerdemokratiet giver dig og dine naboer afgørende indflydelse på alt, hvad der sker i jeres ejendom og på Vesterport's administration og serviceydelser.

Afdelingsbestyrelsen og afdelingsmødet
Beboerdemokratiet i afdelingen er bygget op omkring afdelingsmødet og afdelingsbestyrelsen. Afdelingsbestyrelsen vælges af beboerne på et afdelingsmøde, og afdelingsbestyrelsen varetager det løbende samarbejde med afdelingens inspektør og Vesterport's administration.

I beboerbladet kan du se afdelingsbestyrelsen.

Beboerne træffer selv beslutning om blandt andet: 

  • hvilke vedligeholdelses, - forbedrings- og fornyelsesarbejder, der skal sættes i gang
  • indretning af legepladser og brug af fælles arealer
  • tilskud til beboeraktivitet og beboerklubber samt til afdelingens udgifter
  • afdelingens standard for renholdelse og beboerservice
  • rammerne for beboernes råderet og godtgørelse udover lovens minimumsregler
  • budget, huslejestørrelse og vaskeripriser


Afhængig af afdelingens demokratiske traditioner kan beboerne i afdelingen på et afdelingsmøde selv vælge, om disse beslutninger skal træffes på et afdelingsmøde, ved urafstemning eller træffes af afdelingsbestyrelsen.

Efter lovgivningen skal visse beslutninger dog træffes på et afdelingsmøde eller ved urafstemning. For eksempel skal afdelingens budget altid vedtages på et afdelingsmøde.

I nogle afdelinger har man valgt at ligge beslutninger og ansvar for særlig områder ud til de grupper af beboere, som direkte er berørt af beslutningerne, f.eks. beboerklub, miljøråd, opgangsråd, legepladsudvalg.

  • 28,00 KB
    Arkiv
  • 198,61 KB
    2019 - Forslag.pdf
  • 45,98 KB
    2019 - Indkaldelse.pdf
  • 153,16 KB
    2019 - Referat.pdf
  • 558,52 KB
    2020 - Forslag.pdf
  • 27,58 KB
    2020 - Indkaldelse.pdf
  • 217,41 KB
    2020 - Referat.pdf
  • 514,46 KB
    2021 - Forslag.pdf
  • 79,35 KB
    2021 - Indkaldelse.pdf
  • 96,05 KB
    2021 - Referat.pdf
  • 605,85 KB
    2022 - Forslag.pdf
  • 80,81 KB
    2022 - Indkaldelse.pdf
  • 130,77 KB
    2022 - Referat.pdf
  • 356,89 KB
    2023 - Forslag.pdf
  • 81,58 KB
    2023 - Indkaldelse.pdf
  • 147,73 KB
    2023 - Referat.pdf

Beboerklubber

Arrangementer i Engparken:

Fastelavnsfest
Fastelavnsfesten er en årlig tilbagevendende begivenhed. Tilslutningen til dette arrangement er stor (sidst knap 100 voksne og børn). Børnene er inddelt i grupper efter alder, og der er præmier til kattekonge og kattedroningen i hver gruppe. Der er ikke præmie til bedst udklædte, klubben har i stedet valgt at give alle børn en præmie i form af kæmpe "fastelavnsgodtepose", der er nemlig altid mange flot udklædte børn, og det er svært at vælge de bedst udklædte, når man samtidig ved, at skuffelsen er utrolig stor hos dem der ikke vælges. Til fastelavnsfesten må beboerne gerne tage børne- og oldebørn med.

Skt. Hans fest
Klubben fejrer Skt. Hans med bål og lidt fællessang. Arrangementet starter med, at der bages snobrød med børnene, hvorefter der spilles rundbold, indtil bålet tændes.

Juletræsfest
Juletræsfesten er ligeledes en årlig tilbagevendende begivenhed. Klubben forsøger at afholde arrangementet så tidligt i december som muligt, da det ellers kan være vanskeligt for forældre at få det passet ind i et travlt juleprogram. Beboerne må meget gerne tage eventuelle børne- og oldebørn med til juletræsfesten. 
 

Brugervejledning

  • 418,50 KB
    Brugervejledning afd 6 - 09.22.pdf

Din Vicevært

Lokalinspektør
Per Hansen
Søparken 1-7
Engparken
Lerstien
Ingeborgvej
Mejeri vej
Vicevært
Claus Johannes Kristensen
Engparken 1- 209

Døgnvagtordning

Udenfor normal arbejdstid - kan du kontakte vores vagtordning (Vicevært).

DØGNVAGT ORDNING
Der er døgnvagtordning som gælder for alle afdelinger i Boligforeningen Vesterport, og vagtordningen skal uden for normal arbejdstid sikre, at der kan ske en hurtig indgriben ved driftsforstyrrelser eller skader på beboeres inventar, samt bygninger.


VAGTENS TLF.NR. ER  2788 6848


Vagten kan kontaktes mandag til torsdag fra kl. 15.30 til 7.00, samt fredag fra kl. 12.00, samt hele døgnet på lørdage, søndage og helligdage.
Vagtordningen må KUN anvendes, når det er absolut nødvendigt, hvor reparationer ikke kan vente til førstkommende hverdag.
Hermed menes f.eks.
1.      Sprængte vandrør, eller voldsomt utætte rør - IKKE dryppende vandhaner.
2.      Ingen strøm i boligen, husk at skifte sikringer samt kontrol af relæ inden opkald.
3.      Vinduer samt yderdøre som ikke kan lukkes.
4.      Stoppet toilet.
5.      Svigt i elevatorer.
6.      Svigt i kaldeanlæg, samt ABA anlæg (kun gældende for plejeboliger)
7.      Svigt i vand- og varmeforsyningen
Ved misbrug eller unødigt udkald vil den pågældende beboer blive faktureret omkostninger til udkaldet.
Vagten består af 5 til 6 personer, som på skift har vagten,

Energimærkning

For yderligere information omkring energioptimering henviser vi til forsyningen.dk

 

Gildesal

Engparken 117-119

Der er plads til 80 personer

Gildesalen kan lejes ved at kontakte  Charlotte Nielsen, Engparken 65 - på tlf.: 2174 5164 eller på mail engparken9900@gmail.com

Udlejes kun til Engparken/Søparkens egne beboere.

Udlejning kan ikke finde sted til andre. Omgåelse af udlejningsreglerne, herunder pro forma leje, vil medføre annullering af reservation. 

LejeperiodeLejeDepositumI alt
Almindelig leje1.00001.000

Korttidsleje

Mandag kl. 12 - tirsdag kl. 8

Tirsdag kl. 8 - onsdag kl. 8

Onsdag kl. 8 - torsdag kl. 8

Torsdag kl. 8 - fredag kl. 8

2500250

 

Billeder af gildesal i Engparken

 

Gæsteværelser

Engparken 117. Der er  2 gæsteværelser m/bad 

Udlejes kun til Engparken/Søparkens egne beboer.

Hvis du ønsker at leje et gæsteværelse, så kontakt Charlotte NIelsen, Engparken 65, på tf. 2174 5164 eller via mail engparken9900@gmail.com

LejeperiodeLeje
Leje pr. hverdag150
Leje pr. weekend. Fredag til mandag300

  • 19,27 KB
    Inventarliste gæsteværelse Engparken.pdf

Billeder af gæsteværelse i Engparken

Hjertestarter

I Engparken/Søparken er der opsat en hjertestarter i tilknytning til gildesalen i Engparken.

Hjertestarteren er opsat udendørs, således at der er adgang til den hele døgnet rundt.

Opsætningen af hjertestarter er et led i bestræbelserne på at skabe så trygge og sikre rammer for vores beboere som overhovedet muligt.

I tilfælde af et hjertestop kan hurtig brug af en hjertestarter være forskellen på liv og død.

Det er desværre ikke nok kun at sætte hjertestarter op. Man skal også vide, hvordan man skal betjene hjertestarteren, såfremt uheldet er ude. Derfor er alt personale i Vesterport – både viceværter, håndværkerafdeling samt administration-, blevet uddannet i brugen af disse.

Hjertestarteren er noteret på Trygfondens hjemmeside.

Husdyr

Husdyrhold er ikke tilladt.

Der er dog mulighed for pasning af dyr max. 6 uger om året. Tilladelsen opnås ved at kontakte formand eller lokalinspektør.

Dette gælder også, hvis man får besøg af overnattende gæster, som medbringer husdyr. Disse dyr skal holdes i snor, når de forefindes udenfor og efterladenskaber skal fjernes. 

Husorden

Vedtagelse af husorden
Beboerne beslutter selv husorden i afdelingen på et afdelingsmøde eller ved urafstemning. Formålet med husordenen er at beskrive de hensyn, man nødvendigvis må tage til sine naboer, når man bor så tæt sammen.
I husordenen er der tillige taget stilling til, om vi må holde hund eller kat i boligerne.
I husordenen kan der ikke stilles krav til den enkelte beboers opførsel, udover hvad der almindeligvis betragtes som rimelig adfærd, og den enkelte beboer kan ikke pålægges at udføre arbejdsopgaver, der ikke er nævnt i huslejekontrakten og vedligeholdelsesreglementet.

 

  • 136,08 KB
    Husorden.pdf

 

Langtidsbudget

På afdelingsmøde i september 2021 blev langtidsbudget forelagt og godkendt.

Speciel for det kommende år:

Udskiftning af komfurer og emhætter - efter behov.

Udskiftning af emhætter/komfurer.

Årligt service eftersyn af ventilationsanlæg i Søparken/Engparken,

Lovpligtigt eftersyn af loftslifte i Søparken.

Lovpligtigt eftersyn af ABA anlæg.

Afløb/pumpeservice/rensning af regnvandsbrønde.

Legepladsudstyr.

Kloakpumpe

Beplantning

Malerbehandling af skure i Søparken.

Galleri Langtidsbudget

Vand og varme

Du kan følge dit forbrug af vand og varme på internettet via Palle Mørch's Metrius.

Du kan følge dit forbrug dagligt, sammenlig forbruget med sidste år, sammenlign forbruget med andre lejelighede.

Du har modtaget et brugernavn og kode. Hvis du har brug for et nyt, kan du skrive til Vesterport's administration info@vesterport.dk

Se dit forbrug på Metrius 

Vaskeri

I Engparken er der et fællesvaskeri.

Man benytter vaskechip fra Nortec og bliver opkrævet over huslejen. Chippen får man udleveret ved indflytning.

Der er ingen fælles vaskeri i Søparken.

  • 1,04 MB
    Nortec vaskerivejledning.pdf

Galleri vaskeri

Vedligeholdelsesreglement

I Engparken er der B-ordning - vedligeholdelsesreglementet er gældende pr. 15. april 2004. Der er beskrevet alt omkring vedligeholdelse af lejligheden og de omkringliggende områder, samt hvilken stand lejligheden skal være i ved ind- og fraflytning.

I Søparken er der A-ordning - vedligeholdelsesreglement er gældende pr. 1. januar 2019. Der er beskrevet alt omkring vedligeholdelse af lejligheden og de omkringliggende områder, samt hvilken stand lejligheden skal være i ved ind- og fraflytning.

  • 203,02 KB
    Vedligeholdelsesreglement A-ordning.pdf
  • 79,24 KB
    Vedligeholdelsesreglement B-ordning.pdf

Råderetten

I dag har alle beboere råderet over deres lejlighed - det betyder, at man gerne må forbedre eller ændre sin bolig.

Der skal søges tilladelse hos Vesterport's administration. Spørg din lokalinspektør hvis du er i tvivl.

Boligselskaberne Landsforening brochurer om råderetten.

  • 30,24 KB
    Ansøgning om råderet.pdf

Galleri